Tips

Dentalbridge

U kan ook online een afspraak maken. Wij merken dat sommigen nog moeilijkheden ondervinden. Daarom een woordje uitleg:

Registratie

Eerst en vooral download je de app 'DENTALBRIDGE' in google Play Store (Android) of in de Appstore (Apple) op je smartphone of tablet.

Via een PC surf je naar login.dentalbridge.be

Als het de eerste keer is dat u inlogt, dien je je eerst te registreren met je emailadres en een zelfgekozen wachtwoord.

Let wel dat u het e-mailadres gebruikt welke is gekend bij uw tandarts.

U ontvangt hiervan een bevestigingsmail in uw mailbox om het emailadres te controleren. (LET OP: soms komt deze mail in uw ongewenste mailbox terecht!)

Aanmelden

Ga naar de app en kies: aanmelden als patiënt

Vul hier uw emailadres in en uw wachtwoord in.

Afspraak maken

Klik op Afspraak maken of nieuwe afspraak om een nieuwe afspraak te maken. U kan afspraken maken voor uzelf, zoon of dochter (indien het e-mailadres welke gekend is bij de tandarts hetzelfde is). U kan dus perfect meerdere namen in de lijst zien staan.

Indien u nog niet eerder bij ons geweest bent kiest u voor: tandarts Ellen Haenen (Indien u al bij ons gekend bent, komt u automatisch bij ons terecht)

Kies voor wie u een afspraak wil maken. Eens de patiënt gekozen zal u de praktijk kunnen aanduiden voor welke u een afspraak wil maken.

Nadien kan u een datum en uur kiezen waarop je de afspraak wil vastleggen. U ziet enkel de beschikbare tijden. Klik op een datum en kies het gewenste uur en klik op 'Bevestigen' om verder te gaan.

Indien u geen datum en tijd vindt die u past, kan u best toch even telefoneren of een mailtje sturen want niet alle tijden staan online beschikbaar.

Indien u de door u gekozen datum en uur heeft bevestigd, krijgt u de melding: "uw afspraak werd aangevraagd"

U krijgt vrijwel meteen een e-mail met de melding dat de afspraak is aangevraagd. Dit is echter nog GEEN bevestiging van uw afspraak.

U krijgt opnieuw een e-mail wanneer de tandarts uw afspraak heeft verwerkt.

 U kan dit steeds nakijken door in DentalBridge uw afspraken te raadplegen. Een aanvraag die werd bevestigd door de tandarts zal ook zo worden aangegeven in DentalBridge.

OPM: indien u nog niet bij ons gekend bent (of niet met hetzelfde emailadres, kan het zijn dat u uw afspraken niet terugvindt in de app, ookal hebben wij uw afspraak bevestigd via mail. Maar dit ligt dan volledig aan het feit dat het systeem uw emailadres (nog) niet herkent. Bij wijziging van uw emailadres laat u ons best ook iets weten zodat wij het in uw fiche aanpassen.

Wanneer was mijn afspraak weer?

Indien u niet meer weet wanneer uw afspraak was ingepland, of als u niet meer zeker bent van het uur, kan u uw afspraken altijd raadplegen via de app onder 'mijn afspraken'.
In één oogopslag ziet u uw geplande afspraak of afspraken (en die van uw gezinsleden).

Past deze afspraak toch niet, of wilt u ze annuleren of verplaatsen, dan moet u wel even telefonisch contact opnemen. Een boodschap inspreken op de voicemail of een mailtje kan natuurlijk ook.

Online kunnen enkel afspraken geboekt worden. Deze afspraken zijn  bindend dus bij niet opdagen of nalaten de afspraak te annuleren, zien wij ons genoodzaakt om een administratieve kost aan te rekenen.

 

 

 

Dentalbridge